Hitreje do obratnih sredstev za podjetja oziroma kako poteka odkup terjatev?

pisarna

Pri odkupu terjatev gre za to, da med podjetjem, ki izstavi račun, in stranko, ki naj bi ta račun poravnala v zameno za neko storitev, ki jo je prejela, obstaja še posrednik, ki podjetju na podlagi pogodbe nakaže večino zahtevanega zneska takoj, preostanek pa takrat, ko od stranke dobi izplačilo. Ko podjetje na svoj račun prejme sredstva, ta delujejo kot obratna sredstva in podjetju olajšajo poslovanje, saj jih lahko takoj investira.

Postopek odkupa terjatev

Podjetje za svojo storitev ali produkt stranki izstavi račun s 30-90 dnevnim rokom plačila. Podjetje račun posreduje posredniku, ta pa preveri, če podjetje ustreza določenim kriterijem, na podlagi česar se odloči, če bo z njim podpisal pogodbo.  V primeru, če podjetje izpolnjuje pogoje, mu posrednik v roku 2-7 dni izplača približno 80 % zahtevanega zneska. Ko posrednik od stranke dobi celoten znesek, podjetju nakaže še preostalih 20 %. Zase obdrži le dogovorjeno provizijo, ki se običajno giblje med 0,5 – 5 % zneska računa na mesec.

Tak način poslovanja, ki podjetju na poslovni račun prinaša obratna sredstva, je dobra rešitev za podjetja različnih velikosti in starosti. Nekateri posredniki financirajo tudi podjetja na začetku poslovanja. Običajno ima vsak od njih določen nek minimalen znesek računa, ki mora biti dosežen, da sklene pogodbo s podjetjem.

Katera podjetja so upravičena do odkupa terjatev?

Ponudniki odkupa terjatev imajo tudi različne kriterije, na podlagi katerih se odločijo, če bodo sodelovali s posameznim podjetjem. Večinoma se gleda na sloves podjetja, kreditne točke, vrsto dejavnosti itd. Določeni so faktorji, ki naj bi kazali na to, da je verjetnost, da bo stranka poravnala izstavljen račun, velika. Podjetja prav tako ne smejo imeti v svoji zgodovini evidentiranih kakšnih večjih legalnih in davčnih problemov.

Na kaj je treba biti pozoren pri izbiri ponudnika odkupa terjatev?

  • Posredniki se razlikujejo glede na nivo komunikacije s stranko. Nekateri s stranko, od katere dobijo plačilo, komunicirajo na daljavo, nekateri pa želijo, da je zraven pri podpisu pogodbe.
  • Posredniki se razlikujejo tudi glede na to, v kolikšnem času podjetju izplačajo znesek. Po navadi gre za 2-7 dnevni rok, nekateri pa ponujajo izplačilo že naslednji delovni dan.
  • Nekateri posredniki so pripravljeni sprejeti riziko neplačila, nekatera pa v primeru, če od stranke ne dobijo plačila v predvidenem roku, zahtevajo (vsaj delno) izplačilo s strani podjetja.
  • Nekateri ponudniki so s podjetjem pripravljeni skleniti pogodbo le na podlagi enega računa (spot factoring), nekateri pa zahtevajo večjo količino, da se jim sodelovanje izplača (contract factoring).

Nekateri posredniki se specializirajo za podporo določenemu tipu dejavnosti podjetja, zato se mora podjetje prej pozanimati, če je njegova dejavnost v njihovem ožjem izboru.

 

Vir: FitSmallBusiness.com

Nekaj smernic v premislek o tem, kako je najboljše ravnati, da zmanjšamo tveganje plačilne nediscipline

Tako v Evropi kot tudi pri nas, v Sloveniji je gospodarska kriza pustila za seboj kar nekaj sledi. Le- te se kažejo predvsem na veliko slabši finančni zmogljivosti tako posameznikov kot tudi podjetij in podjetnikov. Z gospodarsko krizo se je v veliki meri razpasla kultura plačilne nediscipline, ki je s seboj prinesla povečanje zadolževanja, še več likvidnostnih težav, manjše sposobnosti financiranja in posledičen vpliv na nadaljnji razvoj podjetja ter za tem tudi samega gospodarstva.

Pa vendar, se mora vsak izmed nas, vsak posameznik, podjetnik, poslovnež naučiti in se nenehno držati kulture in morale poslovanja, saj le tako lahko prispevamo k nadaljnjemu razvoju gospodarstva.

Pri poslovanju, sklepanju novih poslovnih pogodb je potrebno biti še posebno previden in pozoren s kom se bomo lotili poslovanja. Vsakega novega naročnika ali stranko je potrebno preučiti, zbrati pomembne informacije o njem, o njegovih plačilnih navadah, dolgovih ter tako zmanjšati tveganje za lastne likvidnostne težave in posledičen stečaj. Na tak način se lahko prepričamo o resnosti kupca in če je le-ta sposoben plačati v določenem roku. Lahko je podjetje še tako stabilno in močno pri svojem poslovanju, a mu ob nepazljivosti pri sklepanju poslov lahko še vedno grozi stečaj zaradi zmanjšane likvidnosti.

A v primeru, če se podjetje znajde v situaciji, ko ima že kar nekaj neplačnikov od katerih ne more izterjati plačilo, je najbolje, da se po rešitev obrne k profesionalni ekipi za odkup terjatev. Še posebno v situaciji, ko se stranka kljub že nekajkrat podaljšanim oz. preloženem plačilnem roku, še vedno izogiba plačilu. Ko ima podjetje naenkrat kar nekaj takšnih dolžnikov, je skrajni čas, da vodstvo začne ukrepati z resnejšimi postopki. V takšni situaciji je najboljše se obrniti na eno izmed profesionalnih družb za odkup terjatev, ki podjetju s svojimi storitvami zagotovijo povrnitev do 80% deleža od terjatve v roku le nekaj delovnih dni. Profesionalnim izterjevalcem tako prepustimo celotno težavo, skrbi z neplačnikom, sebi in podjetju pa zagotovimo izplačano terjatev.

Profesionalni odkup terjatev je zagotovo ena izmed najpogosteje uporabljenih rešitev med podjetniki, saj jim le-ta v najkrajšem možnem času povrne likvidnost in s tem možnost za nadaljnji razvoj. Zagotovo pa se je v takšni situaciji dobro obrniti na takšno rešitev in postopke, ki za podjetje omogočajo pozitiven izid.

Z odkupom terjatev si lahko zagotovite tekoča sredstva za poslovanje

Pri poslovanju je pomembno tako za manjša, kot tudi za večja podjetja ravnati predvsem premišljeno. Vsako poslovno potezo je potrebno vnaprej dobro premisliti ter seveda tudi povprašati za drugo mnenje. Vendar se danes vse vrti okoli denarja, zato je potrebno z njim ravnati še posebno pozorno.

Vsak podjetnik mora vedeti kako je najbolje ravnati v različnih finančnih situacijah. Prav tako kot drugod, so tudi v podjetništvu vzponi in padci, katere pa je treba znati pametno reševati. Kot odlično poslovno orodje se vedno znova izkaže odkup terjatev s strani ene izmed faktoring hiš, po katerem je pametno posegati takoj, ko začnejo težave s klienti neplačniki. Zavedati se morate, da v nedogled ne bo mogoče odlagati plačil ter podjetju odžirati ”gorivo’,’ potrebno za delovanje. Ukrepajte takoj, ko se začnejo dogajati takšna sumljiva dejanja.

Podjetju morate kot njegov vodja na prvem mestu zagotavljati dobro in konkurenčno poslovanje na trgu, za kar pa je potrebno dobro znati voditi finance. Namreč voditi zdravo ekonomijo podjetja je ključnega pomena pri njegovem poslovanju, za njegov dolgoročni obstoj. V ekonomijo je potrebno vložiti veliko, še posebno zaradi takih situacij, ki lahko vodijo v propad. Dober podjetnik mora razviti dober čut za vodenje ekonomije podjetja ter znati odločati v katera področja je najbolje investirati. To pa posledično vpliva tudi na samo kvaliteto storitev, ki jih ponuja podjetje, na njegovo konkurenčnost na trgu. Vsekakor je dobro investirati tudi v dobre sodelavce, strokovnjake različnih področij, s katerimi bo podjetje še močnejše. Zavedati se morate, da je v poslovnem svetu potrebno delovati z veliko mero odločnosti, ter vztrajati pri nenehnem iskanju najboljših rešitev, nikakor pa se ne zadovoljiti s slabšim.

Odkup terjatev predstavlja za podjetnika finančno orodje oziroma tudi neke vrste strategija, s pomočjo katere svojemu podjetju v primeru neplačil storitev ali v primeru odlašanja plačila s strani stranke zagotovi pritok denarja ter posledično njegovo nemoteno delovanje.

Pri tem gre za to, da neplačane fakture odkupi banka ali podjetje, ki se ukvarja z izterjatvami oziroma izvršbami ali neko tretje podjetje. Podjetje se tako z odprodajo neporavnanih faktur odreši vseh opravkov, ki bi ga pestili v nasprotnem primeru. Prav tako pa si s tem prihrani čas in izgubljen denar. Odkup terjatev podjetju omogoči takojšnji pritok denarja.

Zakaj se upniki odločajo za prodajo terjatev?

Kateri so razlogi, da se upniki odločajo za prodajo terjatev?

Teh je seveda več, a največkrat se zgodi, da upnik preprosto nima zadosti časa, da bi se ukvarjal z omenjenimi stvarmi, ali pa za to sploh nima ustreznega znanja. V tem primeru je seveda veliko bolje in tudi hitreje, da stvar prepusti strokovnemu podjetju, ki se s tem ukvarja že precej časa in ima tudi vse potrebno znanje, da uredi situacijo.

Na žalost pa v zadnjem času k prodaji terjatev velikokrat močno pripomore tudi nelikvidnost podjetja. Gre torej za situacije, ki so za podjetja in podjetnike brezizhodne, saj nujno potrebujejo denarna sredstva, dolžniki pa svojih dolgov niso pripravljeni ali pa jih niso zmožno poravnati. V tem primeru je prodaja terjatev precej dobra rešitev, saj upnik sredstva (čeprav ne v polnem znesku, saj mora plačati stroške terjatve) na svoj bančni račun dobi zelo hitro – v nekaj urah ali dneh.

Kako vedeti, ali je odločitev za odkup nezapadlih terjatev prava?

Če želimo odgovoriti na to vprašanje, moramo najprej razumeti, kaj pomeni odkup nezapadlih terjatev. Temu procesu z drugo besedo rečemo lahko tudi faktoring. Glavno vlogo imata dve (pravni) osebi, vendar mora obvezno nastopati tudi tretja. Prva glavna oseba je upnik, druga pa faktor. Ta proces je v bistvu finančna storitev, kjer upnik pridobi denar tako, da prodat nezapadle terjatve faktorju. Če upnik ni prepričan, da dolžnik (ki je tretja oseba) ne bo mogel plačati terjatev pred zapadlosjo, potem je odkup faktoring verjetno prava odločitev. To bi za podjetje in poslovanje pomenilo večjo plačilno zmožnost, saj mu ni več potrebno čakati na plačilo dolžnika. Podjetje denar takoj pridobi od faktorske hiše, dolžnik pa je namesto podjetju sedaj dolžan faktorju. Na kratko povedano: Faktoring omogoča, da ima podjetje 100% poplačane storitve, ki jih je opravljal, ali blago, ki ga je prodal.

Naj vam navedemo še nekaj pozitivih lastnosti faktoringa. Ker podjetje denar dobi skoraj tako, je posledično na trgu konkurenčnejše podjetje. Tukaj so še druge, manj očitne pozitivne lastnosti, kot je ta, da se privarčuje tudi na administraciji. Postopek faktoringa je namreč veliko bolj preprost, kot bi si mislili (postopek izgleda zapleten, ker ga je malo težje razložiti, vendar je veliko bolj preprost, kot bi si mislili). Najboljša lastnost pa je seveda ta, da je podjetje, kot je bilo že omenjeno, zavarovano pred neplačevanjem dolžnikov. Skrb za to, ali bo stranka plačala storitev ali blago, je v rokah faktorja, ki je strokovno podkovan v izterjavah.

Seveda postopek zahteva svojo ceno. Odkup terjatev ni zastonj, saj mora tudi faktor za svoje delo in prejeto tveganje nekaj zaslužiti. Faktor zasluži tako, da se podjetje odpove deležu vrednosti, ki jo mora dolžnik plačati. Vsak odkup se razlikuje od drugega, zato ne obstaja enotne cene za faktoring.