Pri odkupu terjatev gre za to, da med podjetjem, ki izstavi račun, in stranko, ki naj bi ta račun poravnala v zameno za neko storitev, ki jo je prejela, obstaja še posrednik, ki podjetju na podlagi pogodbe nakaže večino zahtevanega zneska takoj, preostanek pa takrat, ko od stranke dobi izplačilo. Ko podjetje na svoj račun prejme sredstva, ta delujejo kot obratna sredstva in podjetju olajšajo poslovanje, saj jih lahko takoj investira.
Postopek odkupa terjatev
Podjetje za svojo storitev ali produkt stranki izstavi račun s 30-90 dnevnim rokom plačila. Podjetje račun posreduje posredniku, ta pa preveri, če podjetje ustreza določenim kriterijem, na podlagi česar se odloči, če bo z njim podpisal pogodbo. V primeru, če podjetje izpolnjuje pogoje, mu posrednik v roku 2-7 dni izplača približno 80 % zahtevanega zneska. Ko posrednik od stranke dobi celoten znesek, podjetju nakaže še preostalih 20 %. Zase obdrži le dogovorjeno provizijo, ki se običajno giblje med 0,5 – 5 % zneska računa na mesec.
Tak način poslovanja, ki podjetju na poslovni račun prinaša obratna sredstva, je dobra rešitev za podjetja različnih velikosti in starosti. Nekateri posredniki financirajo tudi podjetja na začetku poslovanja. Običajno ima vsak od njih določen nek minimalen znesek računa, ki mora biti dosežen, da sklene pogodbo s podjetjem.
Katera podjetja so upravičena do odkupa terjatev?
Ponudniki odkupa terjatev imajo tudi različne kriterije, na podlagi katerih se odločijo, če bodo sodelovali s posameznim podjetjem. Večinoma se gleda na sloves podjetja, kreditne točke, vrsto dejavnosti itd. Določeni so faktorji, ki naj bi kazali na to, da je verjetnost, da bo stranka poravnala izstavljen račun, velika. Podjetja prav tako ne smejo imeti v svoji zgodovini evidentiranih kakšnih večjih legalnih in davčnih problemov.
Na kaj je treba biti pozoren pri izbiri ponudnika odkupa terjatev?
- Posredniki se razlikujejo glede na nivo komunikacije s stranko. Nekateri s stranko, od katere dobijo plačilo, komunicirajo na daljavo, nekateri pa želijo, da je zraven pri podpisu pogodbe.
- Posredniki se razlikujejo tudi glede na to, v kolikšnem času podjetju izplačajo znesek. Po navadi gre za 2-7 dnevni rok, nekateri pa ponujajo izplačilo že naslednji delovni dan.
- Nekateri posredniki so pripravljeni sprejeti riziko neplačila, nekatera pa v primeru, če od stranke ne dobijo plačila v predvidenem roku, zahtevajo (vsaj delno) izplačilo s strani podjetja.
- Nekateri ponudniki so s podjetjem pripravljeni skleniti pogodbo le na podlagi enega računa (spot factoring), nekateri pa zahtevajo večjo količino, da se jim sodelovanje izplača (contract factoring).
Nekateri posredniki se specializirajo za podporo določenemu tipu dejavnosti podjetja, zato se mora podjetje prej pozanimati, če je njegova dejavnost v njihovem ožjem izboru.
Vir: FitSmallBusiness.com