Kako izstaviti račun z davčno blagajno?

o davčni blagajni

Ko se odločate, na kakšen način boste izstavili račun, je potrebno nekaj vedeti. Kdo je oseba, ki ji boste račun izstavili? Gre za pravno, fizično osebo ali predstavnika javne uprave? Potem pa še na kakšen način bo račun poravnan; na gotovinski ali negotovinski? Če pričakujete gotovinsko plačilo, potem je vsekakor treba poseči po sistemu davčne blagajne.

Kaj je davčna blagajna?

Davčna blagajna je nekaj let star princip izstavljanja računov. Pred tem se je račune izstavljajo prek pelargonskih blokcev. Ta sistem je bil precej zastarel. Njegova slabost je bila tudi v tem, da je FURS zelo težko preverjal, kaj se dogaja na področju izstavljanja računov. Z uvedbo davčnih blagajn je želel doseči, da se bodo vsi podatki o izstavljenih računih prek internetne povezave posredovali direktno k njim. Tako je lažje ugotavljati morebitne nepravilnosti na tem področju.

Kako pridobiti davčno blagajno?

Da bi lahko uporabljali davčno blagajno za izstavljanje računov, morate najprej kupiti tovrstno opremo. Druga možnost je, da si posebno programsko opremo prenesete na obstoječi računalnik. Pri tem seveda potrebujete tudi poseben tiskalnik za račune. Zagotoviti pa si morate posebe predalček za skladiščenje denarja. Ker je uporaba davčne blagajne vezana na internetno povezavo, si jo morate pred tem zagotoviti.

Mini davčna blagajna

Če pa račun prek davčne blagajne izstavite le tu in tam ali pa sicer v te namene uporabljate vezano knjigo računov, imate na voljo še en način. Mini FURS blagajna je brezplačna storitev, ki si jo lahko naložite kar v obliki mobilne aplikacije prek Play trgovine.

Za delovanje morate najprej urediti digitalno potrdilo, ki služi elektronskemu podpisovanju računov. Prijaviti morate tudi osebo, ki bo izstavljala račune. Poleg tega pa tudi prostore, v katerih se bo račune izstavljalo. Za tiste, ki sicer poslujejo z vezano knjigo računov, davčna blagajna služi le kot dopolnitev. Enkrat na mesec morajo namreč še vedno poročati o v preteklem mesecu izstavljenih računih.

Dohodninska lestvica za leto 2018

dohodninska lestvica

Pogledali si bomo lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2018.

Splošna dohodninska lestvica

Gleda se na akontacijo dohodnine od dohodka iz zaposlitve, ki ga plača glavni delodajalec. Če izplačilo znaša do 668,44 € se za dohodnino upošteva 16 %. Če gre za znesek med 668,44 € in 1.700 € se upošteva znesek 106,95 + 27 % od izplačila. Če izplačilo znaša med 1.700 € in 4.000 € se upošteva znesek dohodnine 385,47, kateremu se prišteje 34 % vrednosti izplačila. Če gre za izplačilo med 4.000 € in 5.908,93 €, potem se za znesek dohodnine šteje 1.167,47 €, kateremu se prišteje 39 % vrednosti plače. Zadnja kategorija, pri izplačilu, ki znaša 5.908,93 € ali več, se prišteje 50 % izplačila.

Davčne olajšave vezane na dohodninsko lestvico

Med davčne olajšave štejemo splošne, osebne, posebne olajšave ter olajšave za prostovoljno dodatno pokojninsko zavarovanje. Pri tem znaša splošna davčna olajšava v primeru mesečnega bruto dohodka do višine 930,53 € 543,32€. Če je mesečni bruto znesek nekje v razponu od 930,53 do 1.109,74 €, potem se splošna olajšava izračuna po naslednji formuli:

275,22 + (1.660,18 – 1,49601 x bruto dohodek)

Če pa gre za dohodek, ki presega vrednost 1.109,74 €, potem splošna olajšava znaša 275,22 €.

Do osebne olajšave je upravičen invalid s 100 % telesno okvaro. Taki osebi se prizna letna olajšava v skupni vrednosti 17.658,84 €. Druga kategorija je še posebna osebna olajšava, do katere je upravičena oseba, ki se izobražuje in ima status študenta ali dijaka. Posebna olajšava pripada za vzdrževane otroke. Pri tem obstajajo naslednje podkategorije: za prvega vzdrževanega otroka, za vzdrževanega otroka, ki potrebuje posebno nego ter za drugega, tretjega, četrtega in petega vzdrževanega otroka. Olajšave pripadajo tudi za druge vzdrževane družinske člane, ki niso otroci.

V kolikor se je oseba odločila za koriščenje dodatnega pokojninskega zavarovanja, potem ji določena olajšava pripada tudi iz tega naslova in sicer 2.819,09 evrov na leto.

Vir: mladipodjetnik.si

Eblagajna. Sistem, ki vas popelje v novo smer poslovanja.

Biti hitrejši in ažurnejši – to je smisel poslovanja. Vprašanje kako, pa ima vedno isti odgovor, eblagajna. Ne le, da je elektronska blagajna prinesla kar nekaj novih smernic poslovanja, hkrati je tudi dvignila raven gospodarstva. Saj se na ta način steka bistveno več denarja, tudi v državni proračun.

 

Eblagajna je sistem izdajanja računov. Gre seveda za klasično blagajno, ki je povezana s sistemom na finančnem uradu. Tako izdan račun se najprej zabeleži kot opravljena transakcija na uradu, šele nato ga blagajna izpiše uporabniku. Ker so davčne blagajne postale obvezne za vse, ki poslujejo z gotovino, je elektronska blagajna možnost hitrega poslovanja. Kako?

Obrti, kjer se največ računov izda fizičnim strankam, ki plačujejo z gotovino, je ogromno. V mislih imamo gostinske obrate, frizerske salone, različne trgovine, nakupovalne centre, slaščičarne in še mnogo več. Ker vsi poslujejo z gotovino, morajo obvezno imeti sistem davčne blagajne. Da pa bi delo lahko opravljali še hitreje, pa si zagotovijo eblagajno, ki je lahko ob enem tudi prenosna blagajna, ki komunicira s statično blagajno znotraj obrata.

Gre za hitrejši pretok informacij med blagajnama, kar pomeni, da se naročilo hitreje sprejme, račun hitreje natisne, stranka pa hitreje račun poravna. Navsezadnje, je vse zaman, če stranke ne računov ne poravnajo. Vsak izdan račun predstavlja prihodek, zato bodite pozorni, da bo ustrezno zabeležen. Poleg poslovanja pa ima ta sistem še nekaj funkcionalnosti. Ker gre za aplikacijo, ima uporabnik možnost nadzorovati tudi količine prodanih artiklov, število opravljenih transakcij, stanje zalog in še mnogo več, kar bistveno poenostavi in posodobi poslovanje.

Eblagajno si lahko zagotovite že danes. Ponudnikov, ki ponujajo tovrsten sistem, je ogromno.

Naj vam davčne blagajne ne vzamejo volje do poslovanja

V zadnjih nekaj tednih poslušamo burne razprave o davčnih blagajnah, zato sem se odločil, da napišem tudi nekaj malega o njih in vsaj nekoliko razjasnim situacijo.

Kot najverjetneje že veste, je davčna blagajna blagajniški program, ki bo od novega leta dalje (natančneje od 2. januarja 2016 dalje) obvezen za vsa podjetja. Preko njega bo treba potrditi prav vsak izdan gotovinski račun, kar pomeni, da bo podjetnik poleg davčne blagajne (= blagajniškega programa) potreboval tudi nekakšno elektronsko napravo, kot je na primer računalnik ali tablični računalnik. Seveda bo za prijavo v davčno blagajno treba imeti ustvarjeno tudi digitalno identiteto, ki si jo lahko pridobite na upravni enoti tekom brezplačnega postopka ali pa se odločite za katero izmed preostalih variacij. Primeri digitalnih identitet so: SiGen-Ca, Halcom, Poštarca… Ko vse to uredite, boste lahko začeli uporabljati davčne blagajne in potrjevati izdane račune.

To boste v naslednjih 2 letih počeli na dva možna načina:

  • ob sami izdaji računa (= z davčnimi blagajnami)
  • naknadno (= z vezanimi knjigami računov)

Drugi način bo možen le do 31. decembra 2017, ko se izteče tako imenovano prehodno obdobje, ki se začne z uveljavitvijo zakona o davčnih blagajnah dalje (2. januarja 2016). V tem času bo namreč možno tudi davčno potrjevanje računov preko vezanih knjig računov oziroma davčnih knjig.

Prijaviti bo treba tudi poslovni naslov, od koder bodo računi izdani…

Če ste mislili, da je to vse, se motite. Nova zakonodaja namreč določa tudi naslednje: pred prvo izdajo gotovinskega računa bo treba FURSU oz. Finančni upravi RS prijaviti podatke o poslovnih naslovih, kjer bo izdajanje gotovinskih računov potekalo. V poštev bodo tako prišle NEPREMIČNINE in PREMIČNINE. V prvem primeru gre za fizične trgovine, pisarniške prostore…, v drugem primeru pa za stojnice, taksije, storitvene poklice (dimnikarji, serviserji…)…

Obenem bo moralo podjetje sprejeti tudi interni akt, ki ga sicer ne bo treba pošiljati nikomur (niti na FURS), a bo v primeru davčnega inšpektorja ta interni akt treba obvezno pokazati, v nasprotnem primeru bo sledila kazen v obliki denarne globe. Ta je lahko precejšnja, znaša lahko tudi do 75 tisoč evrov! Iz pisanja internega akta vam seveda ne bo treba diplomirati, navesti boste morali le nekaj osnovnih podatkov, med njimi so vaši osnovni podatki o podjetju, načinu dodeljevanja številk računov, opredeljeni bodo morali biti poslovni prostori…